русукр

Звіт директора

2020-2021 рік

There are no translations available.

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки

Херсонської обласної державної адміністрації

ІНФОРМАЦІЙНО – АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

про роботу

Професійно-технічного училища № 27 м. Генічеська Херсонської області

директора Анікєєвої Олени Михайлівни

за 2020-2021 рік

Розглянуто та схвалено

Протокол Зборів трудового

колективу №1 від 18.10.2021 р.

Генічеськ 2021р.

 

 

 

 

На підставі контракту з Управлінням освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації, який завершується 02 грудня 2021 року, я, директор Професійно-технічного училища №27 м.Генічеська Анікєєва Олена Михайлівна, звітую про свою роботу протягом  року. Щиро вдячна всім колегам, співробітникам за підтримку, за розуміння, за працю нелегку, але творчу і на совість.

Мною, як керівником закладу освіти за звітний період ставились завдання:

1. Підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників.

2.Покращення матеріально-технічного забезпечення професійно-практичної та професійно - теоретичної підготовки.

3. Підвищення професійної і педагогічної майстерності педагогічних працівників через курси підвищення кваліфікації, стажування, школи передового педагогічного досвіду, ознайомлення з досвідом роботи кращих професійно-технічних навчальних закладів.

4. Покращення стану енергозбереження та економії ресурсів.

5.Розширення форм взаємодії з соціальними партнерами, роботодавцями щодо стажування майстрів виробничого навчання на виробництві.

6. Покращення співпраці училища з підприємствами-замовниками робітничих кадрів щодо організації виробничої практики учнів та їх працевлаштування.

7. Збільшення позабюджетних надходжень та забезпечення стабільного багатоканального фінансування.

8. Осучаснення та оновлення матеріально-технічної бази закладу.

9.Формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психологічного здоров’я здобувачів освіти.

10. Якісне проведення профорієнтаційної роботи та виконання плану регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів тощо.

У своїй діяльності я, як директор, керуюся Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Концепцією розвитку професійно-технічної освіти», «Національною доктриною розвитку освіти ХХІ ст.», «Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних  навчальних закладах», Статутом Професійно-технічного  училища №27 м. Генічеська Херсонської області, Програмою розвитку Професійно-технічного  училища №27 м. Генічеська   Херсонської області, Стратегією розвитку Професійно-технічного училища №27

м. Генічеська   Херсонської області, навчальним плануванням, Колективним договором, Посадовими обов’язками директора і іншими нормативно-правовими документами, що регламентують роботу керівника закладу професійної (професійно-технічної) освіти.

 

І. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО УЧИЛИЩЕ

Професійно-технічне училище № 27 є Державним професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня, підпорядковане Міністерству освіти і науки України і управлінню освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації .

Адреса: 75500, Херсонська обл., м. Генічеськ, вул.Ковпака, буд. 36, телефон/факс:  (05534) 3-02-34, електрона адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , сайт училища

http://www.ptu27.org.ua, ідентифікаційний код - 22743983

Навчальний заклад діє на основі статуту, затвердженого Міністерством освіти і науки України та погодженого управлінням освіти і науки  Херсонської обласної державної адміністрації.

Училище  здійснює професійно-технічне і загальноосвітнє навчання випускників шкіл м. Генічеська, Генічеського і Новотроїцького районів, що мають базову та повну загальну середню освіту за рахунок державного бюджету,  а  також курсову професійну підготовку слухачів за рахунок фізичних і юридичних осіб. Прийом на навчання здійснюється на основі договорів з підприємствами з метою працевлаштування випускників та забезпечення потреб регіонального ринку праці у конкурентноспроможних робітниках.

Стратегічною метою Професійно-технічного училища № 27  є забезпечення, за встановлений термін, якісної професійно-технічної підготовки з метою підвищення їх конкурентноспроможності на регіональному ринку праці, працевлаштування за фахом та подальшого закріплення випускників на робочих місцях підприємств, організацій, установ чи започаткування власної справи.

Навчальний заклад працює з роботодавцями, державними установами та громадськими організаціями, загальноосвітніми навчальними закладами , управлінням освіти і науки обласної державної адміністрації, навчально-методичним центром  професійно-технічної освіти з метою забезпечення загального  доступу до професійної освіти особливо незахищених верств населення, надання випускникам знань, умінь і навичок, необхідних для успішного працевлаштування в регіоні.

Пріоритетом навчального закладу є професійне навчання учнів під замовлення роботодавців, доступність навчання для всіх випускників шкіл,  які є представниками різних соціальних груп.

Навчальний заклад прагне працювати ефективно, оперативно та гнучко реагувати на практичні та швидкозмінні потреби ринку праці, враховувати потреби роботодавців при підготовці кваліфікованих робітників.

Училище - це комплекс із будівель типової забудови проектною потужністю на 720 місць (22 кабінета, 7 майстерень, 7 лабораторій),

загальною площею 3706 м².  Матеріально-технічна база включає навчальний  трьохповерховий  корпус загальною площею 1882 м², де розміщені 14 кабінетів загальноосвітнього і професійно-технічного циклів, актова зала, площею 242 м2 і спортивна зала, площею 216м2,  їдальня на 150  посадочних місць, харчоблок з цехами для приготування їжі, складські приміщення загальною площею 514 м2; гуртожиток  загальною  площею 3258 м²  на 352 місця для проживання учнів і молодих педагогічних працівників.   Фактично використовується 150 місць. У гуртожитку розташовано медичний пункт  площею  18м²,  бібліотека з читальною залою, загальна площа 186м². У  навчально-виробничому  корпусі   загальною площею 2202м² обладнано 5 кабінетів для професійно-теоретичної підготовки;  виробниче навчання  проводиться у 7 лабораторіях, 4 навчально-виробничих майстернях. Училище має 4 навчальних автомобілі, в розпорядженні також автобус на 25 місць. Автотранспорт розташовується в гаражах, площа яких складає 280м2. На території училища обладнано спортивний майданчик.

Професійно-технічне училище № 27 м.Генічеська  знаходиться в курортній зоні Арабатської Стрілки та південного берегу Азовського моря. Тут розвивається мережа баз відпочинку,  дитячих оздоровчих таборів, санаторіїв, пансіонатів, кафе, ресторанів, які потребують кваліфікованих робітників з таких професій, як кухар, кондитер, бармен, буфетник,   електрик, водій. З кожним роком попит на ринку  праці на  ці професії зростає, за останні роки він виріс на 23% .

На теперішній час укладено 14 договорів з підприємствами міста Генічеська і району на 443 робочих місця. Але, незважаючи на складнощі які виникають при укладанні договорів, ми робимо все можливе для того, щоб зберегти ділове партнерство з роботодавцями, яке напрацьовано роками. Якщо розвиток такого партнерства буде пріоритетним, тоді й ПТНЗ зможуть постійно готувати висококваліфіковані, затребувані на регіональному ринку праці робітничі кадри для економіки Херсонщини.

Основними підприємствами-замовниками кадрів є:  Управління АПК Генічеська державна адміністрація, Комунальний заклад «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Орльонок»» Солонянського району, Фабрика ТОВ «Агрофірма ім. Шевченко», БВ «Таврія», БВ «Прибій» Придніпровська залізниця, Генічеський РЕЗ і ЕМ, ПП "Ніагара" ФОП Хомініч О.В., ПП «Ніколаєнко», ПП Агрофирма «Промінь», ООО «Дніпро» Генічеський хлібозавод,  БВ «Заря», ПП Шпак І.А.

Будь-який запит щодо навчально-виробничих питань нашого навчального закладу не залишається по-заувагою наших замовників кадрів. Такими формами співпраці є :

-         створення умов для організації виробничого навчання, практики та працевлаштування учнів;

-         стажування викладачів та майстрів виробничого навчання для ознайомлення з новітніми технологічними процесами виробництва та сучасним устаткуванням;

-         створення механізму зовнішнього оцінювання якості підготовки випускників;

-         участь провідних фахівців підприємств у кваліфікаційних та державних кваліфікаційних атестаціях;

-         удосконалення матеріально-технічної бази.

За  час існування училищем підготовлено 28116 кваліфікованих робітників.

Училище веде підготовку кваліфікованих робітників згідно ліцензії за такими професіями:

- Кухар. Кондитер;

- Бармен.Буфетник;

- Електрозварник ручного зварювання.

Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування.

Водій автотранспортних засобів (категорія «С»);

- Продавець ( з лотка на ринку);

- Покоївка,

- Економка.

- Водій автотранспортних засобів (категорія «С»);

- Кухар;

- Кондитер;

- Бармен;

- Буфетник

Санітарно-технічний і протипожежний стан приміщень відповідає встановленим нормам і вимогам, про що свідчать висновки санітарно-епідеміологічної станції і Держпожнагляду, акти перевірки готовності навчального закладу до початку нового навчального року.

Територія училища має огорожу, заасфальтоване подвір’я, доріжки, зелені насадження (дерева, кущі), квітники. Училище має лінію електромережі, центральну систему водопостачання і каналізації, встановлені і працюють лічильники води і електроенергії. Навчальні та соціально-побутові приміщення в оренду не здаються.

 

2.ФОРМУВАННЯ КОНТИНГЕНТУ ЗДОБУВАЧІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ.

Формування учнівського контингенту проводиться згідно Державного класифікатора професій і ліцензійного обсягу, визначених в ліцензіях МОНУ з урахуванням потреб регіону в кваліфікованих робітниках за договорами з підприємствами і організаціями в межах державного замовлення.

Прийом учнів, слухачів до ПТУ №27 м. Генічеська здійснюється на підставі власних Правил прийому, які щорічно розробляються відповідно Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 14 травня 2013 року № 499 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 29 травня 2013 року за № 823/23355, і затверджуються головою приймальної комісії за (один) місяць до початку прийому документів.

Профорієнтаційна робота в училищі здійснюється педагогічними працівниками і учнями протягом всього календарного року. Щорічно для проведення профорієнтаційної роботи з учнями згідно наказу по училищу складається графік відвідування загальноосвітніх шкіл Генічеського, Новотроїцького, Іванівського та Нижньосірогозького районів педагогічними працівниками.

Робота з профорієнтації проводиться в декілька етапів. Керівництво училища неодноразово виступає в засобах масової інформації – на місцевих радіо- та телеканалах, у районних газетах. Закріплені за певними школами педагогічні працівники відвідують випускні класи і працюють з їхнім контингентом. Під час проведення профорієнтаційної роботи викладачі, майстри виробничого навчання, вихователі використовують інформаційні буклети, фотографії, які висвітлюють навчальну та виробничу діяльність учнів училища. На наступному етапі профорієнтації проводиться робота з класними керівниками, батьками тих учнів, які виявили бажання навчатися у нашому училищі.

З метою ширшого охоплення і заохочення абітурієнтів до навчання в училищі до профорієнтаційної агітації залучаються учні, які шляхом спілкування в молодіжних мікрогрупах за місцем проживанням ведуть роз’яснювальну роботу про види та напрями підготовки робітничих професій, умови вступу та навчання в училищі.

В училищі проводять День відкритих дверей, конкурси «Кращий за професією», на які запрошуються випускники шкіл нашого регіону. З метою посилення профорієнтаційної роботи в училищі створена соціальна реклама престижності робітничих професій, виготовлені інформаційні буклети з кожної спеціальності і введені в мережу Інтернету.

Психолого-консультативний центр, створений на базі кабінету практичної психології училища, спрямовує роботу на рекламування серед молоді престижності робітничих професій.

Хід профорієнтаційної роботи та її результати обговорюються на засідання педагогічних і методичних рад, нарадах при директорові.

Прийом до училища здійснюється приймальною комісією, яку очолює директор. Своїм наказом директор визначає склад і порядок роботи. Приймальна комісія проводить із випускниками співбесіди з питань вибору професіїі, умов навчання, матеріального забезпечення, особливого соціального захисту учнів, подальшого їх працевлаштування, організовує роботу з комплектування навчальних груп з урахуванням здібностей і нахилів, віку, стану здоров'я та професійної придатності абітурієнтів.

Поза конкурсом до училища зараховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування,  особи, яким за Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» надане таке право.

Укладання багатосторонніх договорів на підготовку кваліфікованих робітників проводиться відповідно до постанови КМ України від 27 серпня 2010 р. N 784 «Про затвердження Порядку працевлаштування  випускників професійно-технічних навчальних закладів, підготовка яких проводилася за державним замовленням».

Договори з замовниками робітничих кадрів укладаються своєчасно. За звітний період укладено 100% договорів на підготовку робітничих кадрів, які відповідають встановленим вимогам та підписані керівниками підприємств.

Зарахування учнів до училища фіксується протоколом приймальної комісії і затверджується наказом директора. не пізніше, ніж за п’ять днів до початку занять. Після зарахування учнів нового набору відомості про них заносяться до поіменної книги обліку особового складу учнів училища.

Фактичний контингент учнів в училищі відповідає ліцензійного обсягу підготовки робітничих кадрів, а професії, за якими проводиться підготовка - Державному класифікатору професій (ДК 003÷2010).

Контингент училища на 01.10.2020 року становив 352 здобувача освіти. Випуск – 100 здобувачів освіти. Із 100 випускників  диплом кваліфікованого робітника отримали  100 здобувачів освіти (100 %), в тому числі з відзнакою – 7 здобувачів освіти ( 5 – група № 28, 2 – група № 44), свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти – 73 здобувача освіти (100% серед груп №№ 40,41,44).

На  протязі  року було відраховано за різними обставинами 13 здобувачів освіти.

План регіонального замовлення у 2020-2021 навчальному році виконано на 100%.

Середня наповненість  груп складає 25 осіб.

Контингент учнів на 01.10.2021 року складає 333 учні.

В училищі навчаються 24 сиріт та тих, які залишились без батьківського піклування.

Виконання регіонального замовлення

2020-2021 навчальний рік

Номер групи

Заплановано

виконано

10

25

27

11

25

26

14

25

25

18

30

30

Всього

105

108

2021-2022 навчальний рік

10

26

30

11

26

-

14

30

30

18

25

30

Всього

107

90

3. НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧІЙ ПРОЦЕС.

Навчально-виробничий процес в училищі  організований і реалізовується   відповідно до плану роботи педагогічного колективу на навчальний рік, зміст і розділи якого відповідають Положенню про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 30 травня 2006 року № 419. ( зі змінами)

Викладачі та майстри зацікавлені в ефективності  навчального процесу. Кожен з них  накопичує, оновлює, удосконалює комплексно-методичне забезпечення своїх кабінетів та майстерень, аби проводити уроки на сучасному рівні, організовувати колективну, групову та індивідуальну роботу учнів. А моя місія, як керівника, створити всі умови для підвищення якості навчання, стимулювання творчої активності, професійного розвитку педагогів, підтримання доброзичливого, творчого, але водночас і конкурентно-змагального, морального та психологічного клімату в колективі,  поліпшення навчально-матеріальної бази училища.

Робочі навчальні плани і програми розроблені на основі Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних закладах, затвердженої наказом  МОН України  від 13. 04. 2004 року № 295 «Про затвердження Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах України».

Переліки навчально-виробничих робіт з професій розроблялися в розрізі  семестрів і визначають ті роботи, які учні виконують з метою оволодіння вміннями та навичками, що  передбачено програмою виробничого навчання.

Перед виходом навчальних груп на виробничу практику проводилась відповідна підготовка:

-  на засіданнях методичних комісій складалися і обговорювалися детальні програми передвипускної практики;

- проводилися засідання методичної та педагогічної ради з питань підготовки і проведення перед випускної практики, допуску учнів до ДКА;

В період виробничої практики учнями велися щоденники, в яких щодня заповнювалися вид виробничої діяльності, оцінка за підписом наставника. Щоденники контролювалися майстрами виробничого навчання і керівниками практики з метою виконання програми виробничої практики ПТУ №27 м. Генічеська. Приділялася увага вивченню якості роботи, вдосконаленню умінь та навичок  учнів під час проходження виробничої практики на виробництві.

По закінченні практики учні виконували пробну кваліфікаційну роботу, яка наближена до умов підприємства і відповідає вимогам кваліфікаційної характеристики відповідного розряду.

Підсумком навчально-виробничого процесу в училищі є державна кваліфікаційна атестація (далі – ДКА), яка проводиться згідно з Положенням про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах (наказ Міносвіти України від 30.05.2006р.  № 419), Положенням про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікацій особам, які здобувають професійно-технічну освіту (наказ Міністерства праці і соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.98 № 201/469), згідно з графіком проведення державної кваліфікаційної атестації здобувачів освіти випускних груп  ПТУ №27 у 2020-2021 навчальному році та у зв’язку з закінченням курсу теоретичного і професійно-практичного навчання.

ДКА проводилася згідно з графіком, затвердженого наказом по училищу за № 224 «Про проведення державної кваліфікаційної атестації» від 30.12.2020 року:

- в групі №18 – 29.01.2021р.             - в групі №40 – 24.06.2021р.

- в групі №44 – 15.03.2021р.             - в групі №41 – 25.06.2021р.

На ДПА у формі ЗНО в 2021 році зареєструвався 71 здобувач освіти.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (щодо окремих питань завершення 2020/2021 навчального року)», згідно з яким у зв'язку із здійсненням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), здобувачі освіти, які завершували здобуття повної загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році, були звільнені від проходження державної підсумкової атестації, зберігаючи за собою право пройти її за власним бажанням відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 жовтня 2020 року № 1262 «Деякі питання проведення в 2020/2021 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 листопада 2020 року за № 1153/35436,  5 здобувачів освіти виявили бажання здати ДПА у формі ЗНО.

Навчальні досягнення по училищу за 2020-2021 навчальний рік наступні: з 345 здобувачів освіти

-         8 здобувачів освіти (2%) навчалися на високому рівні;

-         52 здобувача освіти (15%)  навчалися на високому та достатньому рівні;

-         30 здобувачів освіти (9%) мають одну-дві оцінки середнього рівня.

-         Всі  здобувачі освіти (100%) атестовані

З  метою розвитку в учнівської та студентської молоді стійкої мотивації й свідомого прагнення до вивчення української мови, формування компетентностей комунікативно доцільно й виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях і сферах с спілкування, сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, в листопаді 2020 року почався ХХІ Міжнародний конкурс-марафон з української мови імені Петра Яцика.

В І етапі Конкурсу в ПТУ №27 взяли участь 10 здобувачів освіти 1-2 курсів.

ІІ (обласний) етап Конкурсу  проводився в режимі онлайн, в якому здобувачі освіти Попова Єлізавета (група № 11) посіла ІІІ призове місце,  Гаркуша Вікторія (група № 10)  - ІV. В ІІІ етапі Конкурсу взяли участь 180 здобувачів освіти ПТНЗ, на ІV етап перейшли 168, з них 4 здобувача з ПТНЗ в Херсонській області. Попова Єлізавета дійшла до ІVетапу, набрала 52 бали і посіла 39 місце.

З  метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання в молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні, загальної мовленнєвої культури, у листопаді 2020 року в ПТУ № 27 проводився І етап Міжнародного конкурсу імені Тараса Шевченка.

Всього в  І етапі Конкурсу взяли участь 8 здобувачів освіти 1-2 курсів,  переможцями стали Гаркуша Вікторія (група № 10) і Попова Єлізавета (група № 11).

У ІІ (обласному) етапі Конкурсу, який проводився в онлайн-режимі, Гаркуша Вікторія посіла 13 місце,  Попова Єлізавета – 16 місце.

Відповідно  до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099 в училищі були проведені олімпіади з предметів загальноосвітнього циклу. ІІ (районний) етап олімпіад був скасований через несприятливу епідеміологічну ситуацію.

Здобувачі освіти  Ройбу Микита, Макушенко Анастасія та Буднік Віталій (група № 18) під керівництвом викладачки математики Поліводи А. В., взяли участь в обласному конкурсі творчих проектів «Математика в моїй професії» На конкурс було подано 17 робіт. Робота наших учнів набрала 16 балів і посіла 7 місце.

У жовтні 2020 року проводився обласний конкурс творчих проектів з громадянської освіти «Вільна та свідома особистість – це стале майбутнє України» серед здобувачів освіти. На розгляд журі було представлено 14 творчих проектів. Максимальна кількість балів, яку могли отримати учасники конкурсу – 60. Робота учнів Яворського Богдана та Гаркуши Вікторії (під керівництвом викладачки Казакової А. Л.) набрала 60 балів і посіла І місце.

У січні 2021 року здобувачі освіти 1 курсу  Асанова Едіє, Трикоза Аліна, Гаркуша Вікторія (група № 10), Попова Єлізавета (група № 11), Яворський Богдан, Довженко Констянтин (група № 14) взяли участь у Всеукраїнському  арт-челенджі  «Слово, чому ти не твердая  криця» (до 150-річчя з дня народження Лесі Українки) під керівництвом викладачів Кирʼяченко Н.Г., Чертиліної Ю.А. і нагороджені дипломом  у номінації «Краще чисельне художнє читання».

У лютому  здобувачі освіти Сабодаха Марина, Ткачук Анастасія (група № 11) та Яворський Богдан  (група № 14) під керівництвом викладачів Чертиліної, Ю.А., Набатової О.В. взяли участь у VІІ Всеукраїнському фестивалі-конкурсі учнівської та студентської творчості  імені Марії Фішер-Слиж «Змагаймося за нове життя!», присвячений лесі Українці, їм видані сертифікатами.

У лютому здобувачі освіти  взяли участь  в обласних олімпіадах з предметів:

-  «Електротехніка», здобувач  освіти групи № 35 Колбасов Володимир посів  п’яте  місце  з 18;

-  «Інформаційні технології», здобувач освіти  групи № 18 Онищук Дмитро посів 10 місце.

-   «Основи галузевої  економіки», здобувачка освіти   Попова Єлізавета,  групи № 11  посіла 4 місце.

У березні:

-   проводилася обласна олімпіада з предмету «Охорона праці»,  здобувач освіти групи № 35 Дяченко Дмитро  посів 5 місце.

-   здобувач освіти Яворський Богдан під керівництвом викладача Чертиліної Ю.А. взяв участь у Всеукраїнському фестивалі дитячої та юнацької творчості, присвяченої Всесвітньому Дню Землі (номінація «Художнє читання»), нагороджений дипломом.

У травні відбувся  ІІІ щорічний Всеукраїнський конкурс, приурочений до Дня Європи в Україні, в якому взяли  участь здобувачі освіти  Асанова Едіє, Гаркуша Вікторія (група № 10), Купчинска Анастасія, Титова Руслана (група № 21) під керівництвом викладача Поліводи А.В. та отримали сертифікати.

Рівень навчальних досягнень учнів

 

 

Учнів на початок навчального року

Учнів на кінець року

З них атестовано

Встигають на початковому рівні                (1-3 бали)

Встигають на середньому рівні

(4-6 бали)

Встигають

на достатньому рівні

(7-9 бали)

Встигають

на

високому рівні

(10-12 бали)

Якість знань

чол.

%

чол.

%

чол.

%

чол.

%

%

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

2020-2021

Загальноосвітня підготовка

312

301

301

58

19,0

187

62,0

47

16,0

9

3,0

19,0

Спецпредмети

364

351

351

-

-

118

33,0

193

56,0

40

11,0

67,0

Виробниче навчання

364

351

351

-

-

95

27,0

195

56,0

61

17,0

73,0

 

4. МЕТОДИЧНА РОБОТА.

Методична робота в училищі будується на діагностичній основі, має практичну спрямованість, відзначається як традиційними, так і нетрадиційними підходами, поєднанням індивідуальних, групових, колективних форм роботи з педагогічними кадрами. Робота  була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», реалізацію державних, регіональних та обласних програм в галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.

В практиці використовувалися нетрадиційні форми методичної роботи, які спрямовані на максимальну активізацію практичної діяльності педагогів. Вони розширюють методичну роботу, роблять її динамічною та активно-творчою. Форми методичної роботи носять інноваційний характер, у процесі їх використання впроваджуються інтерактивні методики.

Робота методичного кабінету була спрямована на підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного викладача і майстра виробничого навчання, підвищення  творчого потенціалу педагогів. Щоб спонукати викладачів та майстрів виробничого навчання до саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації, формування потреби в досягненні успіху, пошуків та впровадження інтерактивних методів навчання, написання методичних розробок,  проведення майстер-класів.

Велика увага приділяється дистанційному навчанню та самоосвіті педагогічних працівників.

Єдина тема методичної проблеми училища у 2020 - 2021  році «Інтеграція змісту освіти з новітніми технологіями як засіб підвищення якості навчально-виробничого процесу».

У ході роботи над проблемою, вирішувалися такі завдання:

- удосконалення фахової майстерності і кваліфікації педагогічних кадрів, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;

- психолого-педагогічного освітнього процесу;

-підвищення якості знань учнів засобами сучасних форм  та методичного супроводу методів роботи;

-організація роботи з обдарованими учнями через підготовку та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів фахової майстерності, участі у різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях;

- підвищення теоретичної, методичної та фахової підготовки педагогічних працівників шляхом диференційованого підходу до організації методичної роботи в училищі;

- мотивація педагогів до використання сучасних підходів в організації освітнього процесу, спрямованих на формування життєвих і предметних компетентностей;

- поширення позитивного педагогічного досвіду педагогічних працівників через виступи на обласних методичних заходах, публікацій матеріалів на освітніх порталах, друку в педагогічній пресі;

- забезпечення змістовного наповнення веб-сайту училища та створення власних інтернет-ресурсів;

- підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, перенесення акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти навчання;

- сприяння виробленню у педагогічних працівників умінь і навичок удосконалення самоосвітньої діяльності;

- робота над удосконаленням сучасного уроку теоретичного та виробничого навчання тощо.

В училищі працювали 6 методичних комісій (суспільно-гуманітарних, природничо-математичних дисциплін,  кухарів, електромонтерів, водіїв, класних керівників та вихователів гуртожитку); школа педагогічної майстерності, школа молодого педагога.

Згідно з графіком проведення предметних декад  у 2020-2021 році були проведені декади фізичної культури, суспільно-гуманітарних дисциплін, природничо-математичних дисциплін,  декада енергетиків, тиждень «Чарівна країна психології».

У вересні проходила декада фізичної культури, в рамках якої на міському стадіоні «Будівельник» проводилися змагання між групами училища з легкої атлетики: повільний забіг, стрибки у довжину з розбігу, штовхання ядра.

В жовтні була проведена декада суспільно-гуманітарних дисциплін, в рамках якого були проведені заходи: інформаційна хвилинка «Бережи природу сьогодні…», конкурси: на кращу рекламу, на кращого декламатора віршів про мову, «Англомовні країни моїми очима», конференція «Історія англійської мови», інтелектуальна гра «Колесо історії», тренінг-гра «Закон і ми» тощо, а також проведені перші етапи Міжнародного конкурсу імені Тараса Шевченко та Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика.

В грудні 2020 року була проведена декада енергетиків. В рамках декади проводилися конкурси професійної майстерності серед здобувачів освіти 1-4 курсів,  конкурс ерудитів.

У лютому проведений тиждень психології «Чарівна країна психології»,  який включав багато заходів: акції «Мудрі повчання», «Дерево бажань»; інформаційно-просвітницьку роботу «Життя в злагоді з собою», діагностичну роботу, годину спілкування «Формування позитивного образу «Я», тренінгове заняття, виставку плакатів «Якою я бачу щасливу родину».

В лютому-березні проведена декада природничо-математичних дисциплін, впродовж якої проводилися інтелектуальні ігри для здобувачів освіти 1, 2, 3 курсів, конкурси на кращі буклети: «Математика в моїй професії», «Географія – я познаю світ!», вікторини: «Таємниці фізики», «Ми і світ природи», «Цікава хімія» тощо.

Викладачі та майстри виробничого навчання протягом 2020-2021 року поширювали свої знання за основними напрямками:

-   налагодили роботу у месенджерах та поштових сервісах Viber, Telegram, Skype, Gmail та ін., обрали для себе найбільш зручні та функціональні для спілкування із учнями та колегами.

-   почали більш активно використовувати освітні платформи, які існують в Україні (Всеосвіта, На урок тощо).

-   через карантинні обмеження освоїли і почали централізовано використовувати спеціальні платформи для навчання Google Classroom, Moodle, Zoom та ін.

-   для контролю знань учнів викладачі почали користуватись програмами, які дозволяють створювати тести ( Google Tests, Classtime).

-   почали користуватися програмами, які дозволяють створювати візуальний контент: відеолекції, презентації, фото-колажі або фото- галереї.

Педагогічні працівники у 2020-2021 році брали участь у Всеукраїнських та обласних  заходах: вебінарах,  семінарах, круглих столах, онлайн-конференціях з питань дистанційного навчання, майстер-класах, курсах підвищення цифрової грамотності.

-         майстер виробничого навчання Явушкін П.В. надав урок на тему «Монтаж схованої електричної проводки»  для участі в обласному обміну досвідом.

-         в грудні викладач Максименко О.П прийняв участь в обласному семінарі викладачів спеціальних дисциплін з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговуванню електроустаткування» за темою «Інтернет-ресурси та програмні засоби в роботі педагога» і презентував свою роботу на платформі Classroom.

-         в січні в їдальні ПТУ №27 викладачі спецдисциплін провели майстер-клас із залученням учнів четвертого класу загальноосвітньої школи № 3 на тему «Трайфл» (десерт в стакані);

-         у  лютому викладач Сідлак Е.Ш. провела майстер-клас серед здобувачів освіти 1 курсу на тему «Страви кримськотатарської кухні – янтикі».

-          Караманов А.Л. у березні взяв участь в інтернет-марафоні «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання» (з досвіду роботи викладачів фізичної культури).

-          Полівода А.В.  в березні взяла участь у коворкінгу «Підвищення ефективності уроку математики засобами онлайн-технологій».

-         у квітні місяці:Дейнега О.В. взяла участь у панорамі творчості «Формування ключових і предметних компетентностей на уроках зарубіжної літератури засобами ІКТ»;

-         Четирін В.В. взяв участь в обласній олімпіаді серед викладачів з навчальної дисціплини   «Креслення».

-         Класс  О.В. взяв участь в обласній олімпіаді серед викладачів з предмету  «Інформатика».

-          У  травні місяці:

-  викладач Казакова А.Л. взяла участь у вебінарі «Організація та проведення самостійної навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти ЗП(ПТ)О при дистанційному та змішаному навчанні на уроках громадянської освіти».

-  викладач Кирилов О.Ю. взяв участь в інтернет-марафоні «Організація та проведення військово-польових зборів: нові можливості та виклик сьогодення (з досвіду роботи викладачів предмету «Захист України»);

-  майстер виробничого навчання Явушкін П.В. виступив з доповіддю «Використання платформи Н5р» на обласному майстер-класі за темою «Удосконалення сучасного навчального процесу засобами дієвих освітніх технологій» з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування»;

- відбувся обласний огляд-конкурс на кращі онлайн-уроки з предметів «Хімія», «Біологія», в якому взяли участь викладачі Казакова А.Л. і Набатова О.В.

-  відбувся обласний конкурс на кращу методичну розробку онлайн-уроку серед викладачів економічних дисциплін, в якому взяла участь Ізмаєва А.В.

- був проведений обласний конкурс на кращій електронний засіб навчального призначення з електротехніки, в якому взяв участь Максименко О.П.

- Четирін В.В. взяв участь в обласній олімпіаді серед викладачів предмету «Спеціальна технологія» з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування».

В травні відбувся Всеукраїнський інтернет-марафон, в якому взяли участь майстри виробничого навчання Бровун Н.О. з темою виступу «Використання онлайн сервісу Nearpod при дистанційному навчанні» та Шаповалова О.П. з темою виступу «Використання хмарного конструктора інтерактивного відео PlayPosit під час проведення уроків виробничого навчання», вони одержали сертифікати.

З березня по травень проходив ряд вебінарів, в яких взяли участь Класс О.В. і Четиріна Т.В. з ознайомлення, реєстрації та розгортання MS Office 365 (A1).

Впровадження дистанційного навчання в Україні стало диктувати  нові вимоги щодо освітнього процесу та виховання здобувачів освіти. Використання технологій та засобів дистанційного навчання стає  обов’язковим. У зв’язку з цим були затверджені заходи роботи під час карантину, складені та затверджені індивідуальні плани роботи, графіки консультацій та плани самоосвіти.

Був виявлений кращий досвід застосування засобів дистанційного навчання. Найбільш цікавою виявивлися роботи Поліводи А.В., Казакової А.Л, Набатової О.В., Шепель О.Є., Класса О.В., Хапокниш О.М., Явушкіна П.В., Максименко О.П.,

Викладачі та майстри виробничого навчання використовували технології проблемного навчання, ІКТ, ігрові технології тощо. Застосування різноманітних засобів навчання в дистанційному режимі свідчать про професіоналізм педагогічних працівників навчального закладу, їх високому рівню самоосвіти.

З метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу 15 березня 2021 року в ПТУ № 27 відбулося засідання атестаційної комісії.

Атестацію пройшли 6 педагогічних працівників, з них підтвердили раніше присвоєні тарифні розряди:

- майстер виробничого навчання Родін Сергій Олександрович;

- майстер виробничого навчання Семенов Олександр Васильович;

- майстер виробничого навчання Собчук Олена Григорівна;

- майстер виробничого навчання Стрюков Олександр Миколайович.                Встановили:

-  13 тарифний розряд соціальному педагогові Ігнатюк Людмилі Михайлівні;

-      кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» та 12 тарифний розряд практичному психологу Протасевич Людмілі Олександрівні.

Курси  підвищення кваліфікації у 2020-2021 році при  Херсонський академіі неперервної освіти  з предмету «Зарубіжна література» пройшла викладач Дейнега О.В., з предмету «Географія» пройшла викладач Казакова А.Л.,  з  предмету «Історія, громадянська освіта» -  викладач Шепель О.Є.

При Білоцерківському  інституті неперервної професійної освіти курси  підвищення кваліфікації пройшли майстри виробничого навчання Бровун Н.О., Цабанюк В.А. та викладач з предмету «Основи правових знань» Кирилов О.Ю.

Проведено за 2020-2021 рік :

Педагогічні читання «Форми та методи організації дистанційного навчання».

Семінари: « Розвиток  практичних умінь учнів в умовах інтеграції предметів природно-математичного циклу» (практикум); «Сучасний вчитель як конкурентоспроможний фахівець» (проблемний); «Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу з предметів суспільно-гуманітарного циклу» (практикум); «Секрети педагогічної майстерності»; «Як ви знаєте правила дорожнього руху».

Конференції – «Суспільно-гуманітарні дисципліни: навчаємо дистанційно»; «Робота педагогічного колективу щодо формування стійкості у стресових ситуаціях».

Круглі столи – «Інтеграція знань з природничо- математичного циклу в контексті Нової української школи» (лист №981); «КМЗ предметів та їх використання на уроках і вплив на якість навчання»; «Розвиток комунікативних здібностей учнів у процесі вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу шляхом впровадження новітніх технологій»; «Родзинки досвіду»; «Складові активного слухання та прояв авторитету викладача»; «Привітання до Дня автомобіліста України. Обмін знаннями, досвідом, творчими знахідками між учасниками»; «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучень».

Впродовж 2020–2021 року викладачі та майстри виробничого навчання висвітлювали  матеріали з досвіду роботи в друкованих засобах і отримали сертифікати:

-  на сайті Vseosvita.ua у грудні 2020 року: Ігнатюк Л.М. «Чого треба навчитись, щоб спілкуватися продуктивно?»,  Протасевич Л.О. «Агресивність в підлітковому віці та способи корекції»;

-  на «Методичному порталі» у лютому 2021 року: Собчук О.Г. «Приготування пиріжків печених з різними начинками»; Семенов О.В. «З’єднання деталей болтами та гвинтами. Складання шпонкових та шліцьових з’єднань»; Родін С.О. «Перевірка теплового реле і заміна нагрівального елементу та інших реле».

-  на шкільному порталі у червні 2021 року: Дейнега О.В. «Інтерактивні плакати на уроках зарубіжної літератури. 10-11 клас»; Полівода А.В. «Інтерактивна презентація з геометрії». Вони стали учасниками V Всеукраїнського конкурсу «Педагог – новатор».

В цілому методична робота в 2020-2021 році була плідна і різноманітна. Педагогічні  працівники показали високий рівень професійної та теоретичної підготовки, уміння творчо мислити, застосовувати свій професіоналізм в освітньому процесі для підвищення якості знань учнів.

Більшість методичних заходів своєчасно висвітлювалися на сайті училища

5. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА.

За звітний період  виховна робота в училищі була направлена на організацію морально – правового, національно – патріотичного, превентивного, художньо – естетичного, екологічного виховання, формування здорового способу життя, організацію виховної роботи в гуртожитку, організацією роботи по соціальному захисту учнів, організації роботи учнівського самоврядування, покращення роботи з батьками та проводиться згідно з планом роботи училища на рік, розділу «Виховна робота», щомісячних  планів роботи училища та планів роботи класних керівників навчальних груп та вихователів гуртожитку.

Питання виховної роботи розглядаються на педагогічних радах та нарадах при директорові.

При складанні плану роботи  звертається увага на основні напрямки роботи, а саме: організаційно-педагогічний, патріотичне виховання, фізичне виховання, етичне виховання, розвиток пізнавальної активності, розвиток духовної та національної свідомості, робота з батьками, правове виховання, організаційно-методична робота з класними керівниками та активами груп.

Облік роботи в групах класні керівники ведуть в спеціальних журналах класного керівника, де враховано всі види його діяльності: планування, педагогічне спостереження, робота з батьками, індивідуальна робота з учнями, підвищення освітнього рівня тощо.

В училищі створені всі умови для всестороннього розвитку здобувачів освіти, формування здорового способу життя. Наявні спортивна зала, спортивний майданчик із спортивними знаряддями – все це до послуг здобувачів освіти.  Стало традицією проведення змагання з баскетболу, тенісу та волейболу. Товариські зустрічі зі здобувачами освіти інших ПТНЗ, учнями загальноосвітніх шкіл м. Генічеська та району.

Важливе значення має тісна співпраця педагогічних працівників з соціально-психологічною службою училища, робота якої сприяє здійсненню особистісно-орієнтованого підходу до методичної підготовки викладачів та майстрів виробничого навчання, створенню атмосфери співробітництва в колективі.

Пріоритетними і надалі залишаються напрямки національно-патріотичного виховання учнівської молоді та виховання поваги до національних традицій   народу.

У дистанційному режимі педагоги провели наступні заходи:

Відео привітання з новим роком та з 8 березня, година-онлайн «Реквієм до Чорнобильської трагедії», до Дня вишиванки, виготовлення маків до Дня пам’яті та примирення і день перемоги над нацизмом у другій світовій війні, історичний похід до Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу, акція до Міжнародного дня захисту дітей, до Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни, до Міжнародного дня боротьби із зловживанням наркотиками та їх незаконним розповсюдженням, до Дня Конституції України.

Крім того, здобувачі освіти брали участь у загальноміських заходах з покладання квітів до пам’ятника Т.Г. Шевченка. Також учнівський колектив  разом з педпгогічними прцівниками представили фотоекспозиції на обласному фестивалі-конкурсі.

Прийняли участь в обласних конкурсах:

- « Альтернативнав ялинка», «Креативна ялинка»,

- «Зимова казка», « Міс- Снігуронька».

- «Надія. Молодість. Майбутнє», «Сузіря талантів», «Фольклор»,    «Поетичний вернісаж», « Перлина натхнення».

- проект «30 років Незалежності. Герої нашого часу».

Приділяється увага у вихованні здобувачів освіти ціннісного ставлення до природи. В училищі постійно організовується робота з прибирання прилеглої території. В рамках цієї роботи проводилися висадження кущів та дерев,   проведено обрізку сухих кущів та дерев, упорядковано клумби.

В училищі працює учнівське самоврядування, що забезпечує участь здобувачів освіти у різноманітній урочній і позаурочній діяльності з метою залучення їх до громадського життя. Здобувачі освіти закладу є активними учасниками гуртків художньої самодіяльності, спортивних секцій, вони є активними пропагандистами здорового способу життя.

Активно працює Рада з профілактики правопорушень на засіданнях, якої розглядаються питання пропусків здобувачами освіти уроків без поважних причин та низької успішності, порушення ними дисципліни на уроках та у позаурочний час. Для кожного конкретного випадку визначаються напрямки роботи і заходи профілактики правопорушень.

Систематично здійснюється оновлення банку даних на дітей пільгового контингенту, зміни до якого вносяться кожного разу після зміни у соціальному статусі здобувачів освіти.

Особлива увага приділяється індивідуальній роботі з учнями-сиротами та позбавленими батьківського піклування. При закінченні закладу освіти їм з послідуючим працевлаштуванням виплачується грошова допомога, що становить 6 прожиткових мінімумів.

Медичний огляд здобувачів освіти організовано відповідно до нормативно-правової бази. (згідно наказу МОЗ України від 23.07.2002р.№ 280 та наказу МОЗ України від 16.08.2010р. № 682). Щорічно здобувачі освіти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду учнів, уточнюються списки здобувачів освіти підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Крім того, здобувачі освіти, що навчаються з професій громадського харчування додатково проходять кожні 6 місяців черговий медичний огляд на професійну придатність.

Забезпечення оздоровлення дітей-сиріт  в основному здійснюється під час виробничої практики.

Керівництвом училища встановлена тісна співпраця з службами у справах дітей та службами сектору ювенальної превенції Генічеського відділу поліції в Херсонській області з питань дотримання їх прав. Постійно підтримується зв'язок з Службою у справах дітей, спільно проводиться робота щодо профілактики негативних проявів у підлітковому середовищі.

Основним завданням соціально-психологічної служби є забезпечення процесу соціалізації здобувачів освіти у навчально-виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.

Для реалізації цієї мети використовувалися різні види робіт:

1) консультативна, яка полягає в допомозі людині вирішити ті проблеми, з якими приходять до практичного психолога;

2) діагностична – включає виконання різних методик, тестів, опитувальників;

3) коректувальна робота направлена на подолання негативних явищ в навчальному закладі, в сім'ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особи учня;

4) профілактична робота, суть якої полягає в попередженні можливих неблагополучних проявів у психологічному і особовому розвитку учня (пропагує здоровий спосіб життя, сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі);

5) навчальна діяльність;

6) організаційно – методична робота.

Організація роботи практичного психолога базувалася на поєднанні таких компонентів психологічного супроводу розвитку учнів, заходів, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень, запиту і специфіки навчального закладу, власного плану діяльності.

 

6. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.

Адміністрація  Професійно-технічного  училища №27 м. Генічеська Херсонської області у своїй роботі по забезпеченню та дотриманню вимог охорони праці та умов безпеки життєдіяльності учнів та педагогічних працівників керується Конституцією України, Законом України «Про охорону праці», Кодексом законів про працю України, основними нормативними актами з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, державними і галузевими стандартами, санітарними нормами і правилами.

Пріоритетним залишається збереження життя та здоров’я учасників трудової діяльності. Саме тому я, як керівник закладу розумію, важливість забезпечення налагодженої роботи з охорони праці в системі освіти. В училищі створені безпечні умови для праці, безпечної експлуатації будівель, обладнання і технічних засобів навчання, створено оптимальний режим роботи і навчання, тим самим забезпечується попередження травматизму.

Відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності  в училищі проводяться відповідні заходи, а саме:

―           розроблені та введені в дію інструкції з охорони праці для професій та видів робіт;

―           для посадових осіб переглядаються посадові інструкції з окремим блоком з охорони праці;

―           виробничі майстерні та лабораторії забезпечені комплектом інструкцій з охорони праці, оформлені куточки наочної агітації з охорони праці;

―           в кабінетах, майстернях та лабораторіях оформлені таблички з надписами відповідальних за протипожежний стан та санітарний стан;

―           відповідно до Положення про оперативний контроль за станом охорони праці в училищі проводяться перевірки;

―           проводяться вступні, первинні, повторні, позапланові та цільові інструктажі з учнями, слухачами та співробітниками;

―           викладається предмет «Охорона праці» у всіх навчальних групах в обсязі відповідно до навчальних планів. Рівень знань учнів відповідає діючим вимогам;

―           проводиться навчання та перевірка знань співробітників з питань охорони праці;

―           на виконання наказів Управління науки і освіти в училищі проводяться Місячники та Тижні охорони праці;

―           організовано навчання відповідальних за електробезпеку, теплове забезпечення, за участю державних інспекторів з охорони праці;

―           проведено навчання керівних працівників з безпеки життєдіяльності один раз на три роки;

―           розроблено пам’ятку для майстрів виробничого навчання для організації проведення інструктажів;

―           проводяться інструктивні наради з питань охорони праці, розроблені та внесені до колективного договору училища комплексні заходи щодо забезпечення встановлених нормативів з охорони праці;

―           проведено заходи з профілактики побутового травматизму з метою його зниження та раціонального використання робочого часу;

―           проводиться передплата журнал «Безпека життєдіяльності»;

―           учні та  робітники навчального закладу забезпечені спецодягом та засобами індивідуального захисту;

―           щорічно працівники закладу та учні проходять медичні огляди.

Здійснюється планування попереджувального ремонту будівлі і його своєчасне проведення. Це досягається своєчасним виявленням і правильною оцінкою пошкоджень та своєчасним ремонтом будівельних конструкцій і комунікацій, очищенням дахів і прилеглої до стін території.

На сьогоднішній день адміністрація навчального закладу приділяє достатню увагу питанням цивільного захисту.

Приміщення і споруди училища обладнані відповідно до діючих нормативів і санітарних норм та експлуатуються згідно з вимогами охорони праці, правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм.

Між адміністрацією училища і профспілковим комітетом укладено колективний договір, який сприяє захисту соціально-економічних прав як працівників, так і керівника. Відповідно до умов колективного договору протягом 2020-2021 року:

—          щорічні основні відпустки використовуються всіма працівниками в повному обсязі;

—          надавалися додаткові відпустки жінкам, що мають 2 і більше дітей віком до 15 років;

—          працівникам встановлювалися доплати і надбавки до посадового окладу відповідно до положень;

—          розроблені комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничої санітарії, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійного захворювання, аваріям і пожежам.

 

7.  КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.

На сьогоднішній день в училищі працює 90 осіб. В навчальному закладі сформувався висококваліфікований інженерно-педагогічний колектив, творчий та стабільний. Усі викладачі та майстри виробничого навчання мають відповідну освіту та багаторічний досвід роботи. В навчальному закладі працює 47 педагогічні працівники. Керівний та педагогічний склад училища сформований відповідно до штатного розкладу і фактичного обсягу підготовки кваліфікованих робітників.

До керівного складу навчального закладу входять: директор, заступники директора з навчально-виробничої, навчальної й виховної роботи. Всі вони мають вищу освіту. Педагогічний стаж директора – 29 років, заступника директора з навчально-виробничої роботи – 16 років, заступника директора з навчальної роботи – 33 році, заступника директора з виховної роботи – 12 років.

Освітній процес забезпечують 14 викладачів (професійно-теоретичної підготовки – 9, загально технічної – 4, викладач фізичної підготовки – 1, майстри виробничого навчання – 21 і 2 вихователі.

Педагогічне навантаження викладачам училища встановлюється у відповідності з освітою та досвідом роботи. За необхідності один викладач проводить уроки з двох і більше суміжних предметів. Педагогічне навантаження викладачів не перевищує 1-1,5 ставки.

Більшість педагогічних працівників працюють в училищі понад 10 років. 25% працівників пенсійного віку (3 викладачі, 5 майстри виробничого навчання, 1 методист, 1 керівник фізичного виховання, 2 вихователя).

Усі викладачі мають повну вищу освіту та викладають за фахом.

Педагогічний стаж більше 20 років мають 22 педагогічних працівників, більше 8 років – 24 особи, до 3 років – 1 особа. Кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» мають 5 педагогів, «Спеціаліст першої категорії» – 6 педагогів, «Спеціаліст другої категорії» – 4 педагога. Педагогічне  звання « майстер виробничого навчання І категорії» – 5 осіб, 2 – нагрудним знаком «Відмінник освіти України», 1 – нагрудним знаком «А.С.  Макаренко.

Із 21 майстрів виробничого навчання вищу освіту мають 8 осіб, середню спеціальну – 13 .

Педагогічне звання «Майстер виробничого навчання І категорії»  мають 5 працівників. Чотирнадцятий тарифний розряд мають 7 осіб, 13 тарифний розряд – 8 осіб, 12 тарифний розряд – 3 особи, 11 тарифний розряд – 3 особи.

Комплектування училища педпрацівниками, їх розстановка здійснюється директором при активній участі його заступників за погодженням з ПК та враховується фахова підготовка, особистісні якості, працездатність, інші характеристики. Нормативність у вирішенні кадрових питань та веденні документації по училищу забезпечується.

Педагогічне навантаження розподіляється між педагогами училища відповідно до  навчальних планів з професій.  Педагогічне навантаження розглядається щорічно  на засіданнях педагогічної ради та  погоджується профспілковим комітетом  і доводиться до відома викладачів своєчасно згідно вимог чинного законодавства.

На всіх працівників ПТУ №27 розроблені посадові інструкції, в яких передбачені  вимоги  кваліфікаційних характеристик, охорона праці. Кожен працівник отримав під розпис примірник посадової інструкції.

На кожного працівника училища заведені і оформлені особові справи та трудові книжки, які ведуться згідно вимог.

Згідно з планом і графіком щорічно в училищі проводиться  атестація педагогічних працівників відповідно до  вимог  Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Документація щодо проведення атестації педагогічних працівників відповідає встановленим вимогам, атестаційні листи зберігаються в  особових справах. В закладі налагоджена система вивчення рівня професійної компетентності педагогічних працівників. З метою підготовки до атестації в  навчальному закладі проводяться відповідні заходи, а  саме:  вивчення плануючої документації,   відвідування уроків і  позакласних заходів, проведення зрізів знань учнів. На засіданнях методичних комісій  та педагогічної ради заслуховуються творчі звіти працівників, що атестуються.

Адміністрацією училища створені всі умови для творчої праці, розроблена система стимулювання та заохочення педагогічних працівників.

 

8. ФІНАНСОВА ТА ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ.

Фінансування училища здійснюється в межах регіонального замовлення на нормативній основі за рахунок коштів обласного бюджету, субвенції та  додаткових джерел фінансування, зазначених у Статуті навчального закладу. Управління училищем здійснюється Управлінням освіти і науки Херсонської ОДА.

Джерела фінансування ПТУ -27 м. Генічеська:

-                     кошти  за рахунок власних коштів обласного бюджету

-                     кошти за рахунок  освітньої  субвенції;

-                     кошти за рахунок залишку коштів за освітньою субвенцією

-                     плата за надання освітніх платних послуг;

-                     від навчально-виробничих та господарської діяльності;

-                     іншими джерелами власних надходжень.

Фінансове забезпечення та використання коштів протягом останнього року здійснюється згідно кошторисних призначень загального та спеціального фонду бюджету.

Надходження коштів до спеціального фонду бюджету за дев’ять місяців 2021 року:

- за послуги від додаткової(господарської)діяльності- 407213,88 грн.;

- від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків – 273076,36 грн.;

-від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів- 6569,58 грн.

Кошторис доходів і видатків є основним плановим документом, який підтверджує повноваження отримання доходів та здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів на рік відповідно до бюджетних призначень.

Всі інженерно – педагогічні працівники  отримали матеріальну допомогу на оздоровлення, щорічну винагороду, матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань бібліотекарю.

Умови колективного договору виконуються.

Стипендіальне забезпечення учнів регламентується Положенням про стипендію ПТУ №27 м. Генічеська. Училище  у межах коштів, передбачених для виплати стипендії, вирішує питання про призначення академічної та соціальної стипендії учням. Вона виплачується своєчасно та в повному обсязі.

Річний бюджет навчального закладу  становить:

2020 рік , -за рахунок власних коштів обласного бюджету (загальний фонд) затверджено 11110033 грн., надійшло та витрачено  коштів за  2020 рік 10551151,93 грн. Кредиторська заборгованість 20708,19 грн. Кошти були заказані, але не надійшли.

-за рахунок освітньої субвенції (загальний фонд) затверджено 2745393,00 грн., надійшло  та витрачено коштів за 2020 рік-1749963,00 грн. Кредиторська заборгованість відсутня.

Власні надходження, отримані як плата за послуги  на 2020 рік затверджено у сумі 270044,42 грн. у тому числі

-за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю затверджено 63559,03,00 грн., надійшло 63559,03 грн;

-від додаткової    (господарської) діяльності затверджено планові показники у сумі 186479,22 грн. надійшло-188994,28 грн., витрачено 257791,89 грн. Кошти спрямовано на зміцнення та модернізацію навчально-матеріальної бази, на оснащення училища сучасним обладнанням, устаткуванням та технікою, статутної діяльності   за 2020 рік на суму 39805,55  грн. в тому числі: бензин для службового авто на суму 7402,60 грн., канцелярські матеріали, конверти, марки, журнали теоретичного та виробничого навчання, передплата періодичних видань  на суму 20405,93 грн., господарчий матеріал на суму 1802,00 грн. виконано поточних ремонтів власними силами  на суму 7413,80 грн.

Придбано для медичного пункту училища медикаментів та дезінфікуючих засобів на суму 2250,00 грн.

Продуктів харчування на суму 36757,41 грн.

Сплачено  за послуги (крім комунальних) на суму 111147,87 грн.,

видатки на відрядження 13030 грн.

Оплата комунальних послуг склала 532,95 грн.

За навчання на курсах з охорони праці, електричної безпеки витрачено 2000,00 грн.,

514,51- екологічний податок.

Надходження коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень затверджено у сумі 190126,91 грн., надійшло та  витрачено 193226,91 грн. в тому числі

-         від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків затверджено 190126,91 грн. надійшло- 190126,91 грн.

-         від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів затверджено план у сумі 3100,00 грн., надійшло 3100,00 грн.

Спрямовано коштів на зміцнення та модернізацію навчально-матеріальної бази: на оснащення училища сучасним обладнанням, устаткуванням, та технікою у сумі 122759,20 грн.  , а саме:9065 грн.- принтер, ноутбук для навчальної лабораторії, обладнання для навчальних лабораторій на суму 5935,10 грн., 2700,94,00 грн. –термометри, захисні маски, Запасні частини, для службового авто на суму 2733,00 грн., бензин для службового та навчального авто на суму 93363,79 грн., Продукти харчування на суму 44900,00 грн. Оплата послуг (крім комунальних) на суму 3844,01 грн. Підручники для бібліотечного фонду на суму 19623,70 грн.

2021 рік , -за рахунок власних коштів обласного бюджету (загальний фонд) затверджено 15464419,00 грн., надійшло та витрачено  коштів за дев’ять місяців 2021 року 11161738,43 грн. Кредиторська заборгованість відсутня.

-за рахунок освітньої субвенції (загальний фонд) затверджено 1946791,06 грн., надійшло  та витрачено коштів за дев’ять місяців 2021 року-1458353,98 грн. Кредиторська заборгованість відсутня.

-за рахунок залишку коштів за освітньою субвенцією  затверджено 111989,00 грн., надійшло  та витрачено коштів за дев’ять місяців 2021 року у сумі 111989,00 грн. Введена в дію перша черга системи пожежної сигналізації із звуковим оповіщенням про пожежу приміщень першого поверху гуртожитку училища на суму 111989,00 грн. Кредиторська заборгованість відсутня.

Власні надходження, отримані як плата за послуги  на 2021 рік затверджено у сумі 355000,00 грн. у тому числі

-за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю затверджено 30000,00 грн., надійшло 0,00 грн;

-від додаткової    (господарської) діяльності затверджено планові показники у сумі 355000,00 грн. надійшло-407213,88 грн., витрачено 241914,70 грн. Кошти спрямовано на зміцнення та модернізацію навчально-матеріальної бази, на оснащення училища сучасним обладнанням, устаткуванням та технікою, статутної діяльності   за дев’ять місяців 2021 року на суму 241914,70  грн. в тому числі: інструмент для навчальних лабораторій на суму 1798,00 грн., монітор, приладдя для оргтехніки  на суму 5813,00 грн., лічильник  електричний для гуртожитку на суму 1900,00 грн., бензин для службового авто на суму 7189,76 грн., миючи засоби -1252,00 грн., канцелярські матеріали, конверти, марки, журнали теоретичного та виробничого навчання на суму 17305,50 грн., виконано поточних ремонтів власними силами  на суму 15160,00 грн.

Придбано для медичного пункту училища медикаментів та дезінфікуючих засобів на суму 4250,00 грн.

Продуктів харчування на суму 5475,50грн.

Сплачено  за послуги (крім комунальних) на суму 61816,04 грн.,

видатки на відрядження 8208,16 грн.

Оплата комунальних послуг склала 6230,49 грн.

За навчання на курсах з охорони праці, електричної безпеки витрачено 3590,00 грн., 725,42- екологічний податок.

Надходження коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень затверджено у сумі 279645,94 грн., надійшло та  витрачено 279645,94 грн. в тому числі

-         від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків затверджено 265251,36 грн. надійшло- 273076,36 грн.

-         від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів затверджено план у сумі 14394,58 грн., надійшло 6569,58 грн.

Спрямовано коштів на зміцнення та модернізацію навчально-матеріальної бази: на оснащення училища сучасним обладнанням, устаткуванням, та технікою у сумі 279645,94 грн.  , а саме:11900 грн.- системний блок, 6360,00 грн.- принтер,2655,00 – монітор, калькулятори на суму 754,00 грн., 2160 грн. – газонокосарка, 2580грн.- тример електричний, обладнання для навчальних лабораторій на суму 4634,00 грн.,5005,00 грн. –спеціальний одяг для навчальної лабораторії, електричні конвектори в гуртожиток  на суму 1867, 00 грн., Запасні частини, шини, акумулятор для службового авто на суму 8670,00 грн., бензин для службового та навчального авто на суму 100386,43 грн. М’ячі баскетбольні на суму 2000,00 грн., придбано бланків, канцелярських товарів, електронних ключів  на суму 2617,00 грн., виконано поточних ремонтів власними силами на суму 64112,84 грн., Продукти харчування на суму52116,40 грн. Оплата комунальних послуг та енергоносіїв на суму 6569,58 грн.

На сьогодні всі розрахунки з установами, банками, організаціями та постачальниками здійснені, своєчасне й повне внесення платежів до бюджетів, кошториси доходів і видатків виконані, заборгованості по заробітній платі, стипендії немає.

Споживання здійснюється в межах установлених лімітів. Вся фінансова та статистична звітність подається своєчасно.

Протягом звітного періоду в училищі не зафіксовано випадків вчинення корупційних правопорушень та зловживань. З метою запобігання проявам посадових зловживань, хабарництву та інших негативних явищ вживаються заходи, спрямовані на запобігання проявів корупції: видається наказ директора «Про запобігання та протидії корупції»; оформлено стенд щодо протидії корупції із зазначенням номерів анонімної «гарячої лінії»; на загальних зборах трудового колективу проводиться роз’яснювальна робота серед працівників училища з дотримання вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу; на інструктивно-методичних нарадах педагогічних працівників розглядається положення Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» та інші законодавчі акти антикорупційної спрямованості. Протягом навчального року на оперативних нарадах періодично розглядалися питання стану виконання законодавства про боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагуванням на них відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, фінансів, економіки України. На сьогодні загальним питанням постає здійснення контролю за дотриманням працівниками антикорупційного законодавства з невідкладним реагуванням на випадки можливого вчинення корупційних правопорушень; планування і проведення навчання та роз’яснювальної роботи серед працівників училища з питань дотримання положень Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції»; запобігання можливим фінансовим правопорушенням та іншим зловживанням під час здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів; забезпечення співпраці з правоохоронними органами.

Таким чином, аналізуючи планові завдання роботи навчального закладу за звітний період, можна зробити висновок, що основні показники діяльності училища демонструють його розвиток. Незважаючи на існуючі труднощі, колективу ПТУ №27 м. Генічеська вдалось досягти  успіхів у навчально-виробничій діяльності, методичній та виховній роботі. Протягом звітного періоду вживаються всіх необхідні заходи щодо вдосконалення управління навчального закладу, зміцнення фінансово-господарської та трудової дисципліни, створюються належні умови праці відповідно до вимог законодавства, забезпечується виконання навчальних планів та програм професійної підготовки.

Тому, на майбутнє, основними векторами діяльності є подальша реалізація пріоритетних напрямків розвитку ПТУ №27 м. Генічеська. А саме:

1. Підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників, молодших фахових бакалаврів.

2.Якісне проведення профорієнтаційної роботи та виконання плану державного замовлення на підготовку робітничих кадрів.

3.Здійснення експериментальної діяльності з впровадження в навчально-виробничий процес дуальної системи навчання, вивчення міжнародного досвіду.

4.Продовження роботи по комп’ютеризації і інформатизації навчального закладу.

5.Ліцензування нових професій та акредитація спеціальностей, необхідних сучасним підприємствам – замовникам кадрів.

6.Пошук нових форм учнівського самоврядування, залучення активу молодіжної організації для забезпечення прав учнів на участь в управлінні освітнім процесом, організації дозвілля для розвитку особистості кожного учня.

7.Поширення передового досвіду членів педагогічного колективу через презентації, науково-практичні конференції, семінари-практикуми, тренінги, школи передового досвіду.

8.Покращення матеріально-технічного забезпечення професійно-практичної та професійно - теоретичної підготовки.

9.Підвищення професійної і педагогічної майстерності педагогічних працівників через курси підвищення кваліфікації, стажування, школи передового педагогічного досвіду, ознайомлення з досвідом роботи кращих професійно-технічних навчальних закладів.

10.Розширення форм взаємодії з соціальними партнерами, роботодавцями щодо стажування майстрів виробничого навчання на виробництві.

11.Покращення співпраці навчального закладу з підприємствами-замовниками робітничих кадрів щодо організації виробничої практики учнів та їх працевлаштування.

12.Впровадження нових форм співробітництва училища і підприємств – замовників кадрів з підготовки і перепідготовки сучасного професіонала  метою зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення майстерень сучасним обладнанням, приладами та інструментом, придбання комп’ютерної техніки, ліцензійних програм, електронних посібників та підручників.

13.Збільшення позабюджетних надходжень та забезпечення стабільного багатоканального фінансування.

14.Покращення стану енергозбереження та економії ресурсів.

15.Формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психологічного здоров’я учнів.

Як директор, я ставлю завдання покращити імідж нашого училища та вихід його на вищий якісний рівень. У їх вирішенні кожному бажаю успіхів, ініціативи, самовіддачі. Саме від плідної праці, внеску кожного у загальну справу залежить імідж і авторитет нашого навчального закладу

Проте віра в краще майбутнє, у правильність своїх намірів та в колектив, який тебе підтримує, дає силу й наснагу в роботі.

Сьогодні хочу щиро подякувати всьому колективу, усім Вам, за підтримку та розуміння, за корисні поради і конструктивну критику, за теплі слова і за те, що Ви є. Адже усі досягнення училища – це наша спільна щоденна робота.

Бажаю нових звершень, творчих успіхів у професійній діяльності, родинної злагоди, добробуту, вірних друзів та надійних партнерів у добрих справах.

 

Директор ПТУ № 27 Анікєєва О.М.

 

 

м. Генічеськ, вул.Ковпака, 36
05534-30234; 05534-30236; 05534-30238

ПТУ № 27 м. Генічеськ © 2012-2013
Всі права захищені